Heb je een vraag over het aanmelden, een technisch probleem of over een specifieke claim? Veel vragen zijn ons al eens gesteld. Deze hebben we met de antwoorden op een rij gezet. Misschien dat jouw vraag er ook tussen staat!
Over het aanmelden
Welke alternatieven zijn er voor ConsumentenClaim?
Je kan een advocaat inschakelen. Mogelijk heb je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Je kan dat nagaan via www.rvr.org. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kan je jouw zaak ook voorleggen aan jouw verzekeraar.
Ik woon in het buitenland en wil mij aanmelden, kan dat?
Ja, dit is mogelijk. Vink in het aanmeldformulier ‘ik woon in het buitenland’ aan, vervolgens kan je jouw gegevens invoeren.
Wat kost het om mij aan te melden bij ConsumentenClaim?
Aanmelden is gratis en op basis van no cure no pay. Alleen als er een resultaat voor jou wordt behaald, ben jij daarover een percentage verschuldigd. Dit percentage staat bij de claims aangegeven. Als er geen resultaat wordt behaald, dan betaal je niets.
Ik heb geen e-mailadres. Hoe kan ik mij aanmelden?
Om je te kunnen aanmelden is een e-mailadres noodzakelijk. Als je zelf geen e-mailadres hebt dan kan je mogelijk een e-mailadres gebruiken van familieleden of kennissen. Ook kan je op internet eenvoudig zelf een gratis e-mailadres aanmaken, bijvoorbeeld op www.hotmail.com of www.gmail.com.
Hoe weet ik of mijn aanmelding succesvol is afgerond?
De aanmelding bestaat uit de volgende stappen:
- Aanmelden op de website; je ontvangt na enkele minuten een verificatie e-mail;
- Klik op de link in de verificatie e-mail en kies een wachtwoord;
- Je krijgt nu toegang tot jouw digitale dossier waar jij de gegevens van jouw claim kunt registreren. Jouw aanmelding is daarmee succesvol afgerond.
Als je op een later tijdstip jouw gegevens wilt raadplegen of wijzigen, kan je inloggen in jouw digitale dossier met jouw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.
Lukt het niet om alle stappen te doorlopen? Kijk dan eerst bij de andere veelgestelde vragen. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact met ons op.
Hoe weet ik of mijn aanmelding succesvol is afgerond?
De aanmelding bestaat uit de volgende stappen:
- Aanmelden op de website; u ontvangt na enkele minuten een verificatie e-mail;
- Klik op de link in de verificatie e-mail en kies een wachtwoord;
- U krijgt nu toegang tot uw digitale dossier waar u de gegevens van uw claim kunt registreren. Uw aanmelding is daarmee succesvol afgerond.
Als u op een later tijdstip uw gegevens wilt raadplegen of wijzigen, kunt u inloggen in uw digitale dossier met uw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.
Lukt het niet om alle stappen te doorlopen? Kijk dan eerst bij de andere veelgestelde vragen. Mocht u er niet uitkomen, neem dan contact met ons op.
Technische vragen
E-mails van ConsumentenClaim komen terecht in de ongewenste map. Wat nu?
Voeg ons e-mailadres aan de lijst ‘Veilige afzenders’ of ‘Veilige geadresseerden’. Dit doet u op de volgende manieren:
Microsoft Outlook: Klik met de rechtermuisknop op het e-mailbericht en vervolgens op ‘Ongewenste e-mail’. Kies daarna op ‘Domein van afzender toevoegen aan de lijst met veilige afzenders’.
Gmail: Kijk in jouw ongewenste map en open de e-mail. Klik naast de knop ‘Beantwoorden’ op het pijltje en kies voor ‘Afzender toevoegen aan lijst met contactpersonen’ en ‘Afbeeldingen van afzender altijd weergeven’.
Hotmail: Ga naar jouw ongewenste map en vink de e-mail(s) aan. Klik vervolgens bovenin de balk op ‘Niet ongewenst’.
Thunderbird: Open de betreffende e-mail. Klik op ‘Geen ongewenst bericht’.
Ik kan het bestand niet uploaden/krijg een foutmelding. Wat nu?
Je kan bij het inscannen kiezen in welk bestandstype je het document wilt inscannen. De volgende documenttypen worden ondersteund: bmp, jpg, jpeg, tif, tiff, pdf en png.
Ik heb een fout gemaakt bij het aanmelden, hoe pas ik dit aan?
Ik heb gegevens ingevoerd op de website, maar ik kan deze niet terugvinden in mijn dossier.
Indien de gegevens correct zijn verwerkt, zijn deze zichtbaar in jouw dossier. Je kunt jouw gegevens beheren door in te loggen. Boven in het scherm vind je het tabblad Mijn dossier. Vul hier jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.
Aan de linkerkant vind je in het menu het tabblad ‘Mijn gegevens’. Je kunt hier jouw persoonlijke gegevens aanpassen of aanvullen en klik vervolgens op de knop ‘opslaan’. Indien jouw gegevens niet op de juiste manier zijn opgeslagen zijn deze niet zichtbaar voor jou (en ook niet voor ons).
Let op: Indien nog niet alle velden (correct) zijn ingevuld zie je, na het opslaan, bij deze velden een rood sterretje verschijnen. Als je vervolgens onderaan de pagina kijkt, kun je zien welke informatie er nog ontbreekt. Klik na het invoeren van de nieuwe informatie nogmaals op de knop ‘opslaan’.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Je kan op deze pagina jouw wachtwoord resetten. Nadat je jouw uw e-mailadres hebt ingevuld, ontvang je binnen enkele minuten van ons een e-mail met daarin instructies om jouw wachtwoord te resetten.
Ik heb een nieuw e-mailadres en kan niet meer inloggen. Hoe los ik dit op?
Stuur een e-mail naar vragen@consumentenclaim.nl en vermeld in de e-mail uw dossiernummer. Wij gaan dit voor jou oplossen.
Het lukt mij niet om in te loggen, wat moet ik doen?
Stuur met vermelding van jouw dossiernummer een e-mail naar vragen@consumentenclaim.nl en meld dit probleem. We zullen je zo spoedig mogelijk antwoorden en het probleem verhelpen.
De link in de verificatie e-mail werkt niet. Wat moet ik doen?
De instellingen van jouw browser kunnen er de oorzaak van zijn dat de link niet werkt. Je kunt dit oplossen door handmatig de link te kopiëren en in de adresbalk van jouw browser te plakken.
Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
Hier kunnen een aantal oorzaken voor zijn:
- Je hebt bij het aanmelden een typefout in jouw e-mailadres gemaakt. Meld je dan nogmaals aan.
- De verificatie e-mail is tegengehouden door jouw spamfilter. Controleer de map ‘ongewenste e-mail’.
- Je hebt de verificatie e-mail per ongeluk verwijderd. Meld je dan nogmaals aan.
Ik heb nog geen wachtwoord.
Ik krijg bij het aanmelden een melding dat mijn e-mailadres niet geldig is. Hoe los ik dit op?
Mogelijk staat er een spatie voor of achter jouw e-mailadres, verwijder deze extra spatie.
Lukt het aanmelden nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar vragen@consumentenclaim.nl. Dan controleren wij wat er misgaat.
Hoe kan ik inloggen?
Boven in het scherm vind je in het menu het tabblad Mijn dossier. Vul hier jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.
Ik heb geen verificatiemail ontvangen wat moet ik doen?
Hier kunnen een aantal oorzaken voor zijn:
- U heeft bij het aanmelden een typefout in uw e-mailadres gemaakt. Meld u dan nogmaals aan;
- De verificatie e-mail is tegengehouden door uw spamfilter. Controleer dan de map ‘ongewenste e-mail’;
- U heeft de verificatie e-mail per ongeluk verwijderd. Meld u dan nogmaals aan. U krijgt dan een melding dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Kies voor de optie verificatie e-mail opnieuw versturen.
Dieselclaim
Ik heb mijn Volkswagen dieselauto al eerder aangemeld bij Consumentenbond. Wat moet ik doen?
Het handigste is om je opnieuw aan te melden via Claimservice. Dan houden we je op de hoogte. De Consumentenbond procedeert sinds mei 2020 tegen Volkswagen. Dit doen we samen met de Volkswagen Group Diesel Efficiency Stichting (VGDES). Uit de ruim 400 aanmeldingen die we ontvingen, zijn we 4 individuele procedures gestart.
Gunstige uitspraak
Als deze uitspraken gunstig zijn, kunnen Volkswagenbezitters in een vergelijkbare situatie ook een schadevergoeding afdwingen.
Stichting Car Claim (Der Claim)
Stichting Car Claim (Der Claim) procedeert sinds 2017 tegen Volkswagen. We bundelen nu onze krachten voor de andere fabrikanten. Wat de samenwerking betekent voor onze Volkswagen-zaken, onderzoeken we nog.
Hoe achterhaal ik mijn kenteken?
Het achterhalen van je oude kenteken kan op een aantal manieren:
- Blader door je fotoverzameling of vakantiealbums. Mogelijk staat de auto ergens op een foto
- Zoek in je papieren naar oude facturen van je garage, het vrijwaringsbewijs of de polis van je autoverzekering.
- Zoek in je bankapp of rekeningafschriften naar de betaalde wegenbelasting (zoekterm: belastingdienst)
- Misschien staat het kenteken nog in je parkeerapp
- Bel het autobedrijf waar je de auto hebt gekocht of ingeruild
Via RDW
Je kunt ook gratis terecht bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) voor een overzicht Voertuigen op mijn naam. Hiervoor heb je een Digid nodig.
Hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier om je aan te melden. Om aan te melden heb je alleen je kenteken en je e-mailadres nodig.
Hoeveel compensatie krijg ik?
Dat valt op dit moment nog niet te zeggen. Zodra de rechter ons (grotendeels) in het gelijk heeft gesteld, starten we de onderhandelingen.
Uitspraak Volkswagen
Eerder was er een uitspraak in de collectieve procedure van Stichting Car Claim tegen Volkswagen. De rechter oordeelde dat de eigenaren van een nieuw gekochte sjoemeldiesel recht hadden op €3000. Voor bezitters van een tweedehands sjoemeldiesel, kwam de vergoeding uit op €1500.
Welke automerken vallen onder de claim?
De dieselpraktijken kwamen voor vanaf september 2009 tot 2020. We onderzoeken de praktijken van diverse autofabrikanten. We werken daarvoor samen met Stichting Car Claim.
De stichting voert op dit moment rechtszaken tegen de autofabrikanten en autodealers van de volgende merken:
- Audi
- Citroën
- Dacia
- Mercedes-Benz
- Opel
- Peugeot
- Renault
- Seat
- Skoda
- Volkswagen
Naar verwachting komen daar nog automerken bij.
Wat wil de Consumentenbond en Consumentenclaim bereiken?
Wij willen opkomen voor de rechten van gedupeerde consumenten. Bedrijven werken vaak niet vanzelf mee. Om die reden voeren we juridische procedures en schikkingsonderhandelingen. Dit doen we samen met de Consumentenbond Claimservice. Deze claimorganisatie is opgericht door de Consumentenbond en ConsumentenClaim. Bij deze dieselclaim werken we samen met de Stichting Car Claim
Wat is het probleem?
Nieuwe modellen van autofabrikanten moeten voldoen aan allerlei wettelijke eisen voordat ze de weg op mogen. Een auto mag bijvoorbeeld niet te veel schadelijke uitlaatgassen uitstoten.
Software
De afgelopen jaren werd duidelijk dat veel autofabrikanten tussen 1 september 2009 en 2020 speciale software installeerden. Daarmee omzeilden ze de regels voor de maximale uitstoot van schadelijke uitlaatgassen van dieselauto’s.
Onterecht goedgekeurd
De betrokken auto’s voldoen daardoor wel aan de typegoedkeuringstest in het laboratorium. Maar zij stoten bij normaal gebruik vele malen meer stikstofoxiden (NOx ) uit dan wettelijk is toegestaan. Door deze verboden ‘sjoemelsoftware’ zijn veel dieselauto’s onterecht goedgekeurd en toegelaten op onze wegen.
Misleiding
Slecht voor het milieu natuurlijk, maar ook slecht voor jouw portemonnee. Helaas is het zo dat je bent misleid en niet hebt gekregen waarvoor je hebt betaald. Ook is de inruilwaarde van je auto hierdoor lager. Dat nadeel willen we voor jou vergoed krijgen.
Waarom werken ConsumentenClaim en de Consumentenbond samen?
ConsumentenClaim en de Consumentenbond werken samen om de krachten te bundelen en een compensatieregeling af te dwingen voor gedupeerden. Daarvoor hebben wij samen de Consumentenbond Claimservice opgericht. Gedupeerde consumenten kunnen zich daar aanmelden voor de actie. Ben jij al aangemeld bij ConsumentenClaim of de Consumentenbond? Dan hoef je je niet opnieuw aan te melden.
Beeldbuisclaim
Welke bewijsstukken moet ik aanleveren voor mijn deelname?
Op dit moment is het nog niet duidelijk welke bewijsstukken vereist zijn voor een geldige beeldbuisclaim. Wanneer wij hier meer zekerheid over hebben, laten wij jou dat weten. Je hoeft in deze fase van de claim nog geen stukken aan ons op te sturen. Het is verstandig om de bewijsstukken die je nog hebt goed te bewaren. Mogelijke bewijsstukken zijn de aankoopnota en/of het garantiebewijs. Als je die niet meer hebt, kun je mogelijk op een andere manier de aanschaf van het toestel aannemelijk maken. Denk dan bijvoorbeeld aan: documentatiemateriaal wat je bij het toestel kreeg, bankafschrift van de aankoop en/of een foto waarop het toestel zichtbaar is.
Hoe hoog is de schadevergoeding?
De hoogte van een eventuele schadevergoeding is op dit moment nog niet bekend, maar wordt door ons geschat op minimaal 10% van de aanschafwaarde van het toestel.
Waarom heeft de Europese Comissie de karteldeelnemers een boete opgelegd?
Zeven internationale organisaties zijn door de Europese Commissie beboet voor het deelnemen aan het kartel in de beeldbuizensector. Op deze pagina vind je de overwegingen van de Europese Commissie voor het uitdelen van die boete.
Wat zijn de kosten om aan de beeldbuisclaim mee te doen?
Deelname aan de beeldbuisclaim is op basis van ‘no cure no pay’. Het vergoedingspercentage bedraagt 15% inclusief btw. Als er geen resultaat voor jou wordt behaald, betaal jij niets. Je kunt je gratis voor de claim aanmelden!
Waarom werken ConsumentenClaim en de Consumentenbond samen?
ConsumentenClaim en de Consumentenbond werken samen om de krachten te bundelen en een compensatieregeling af te dwingen voor gedupeerden. Daarvoor hebben wij samen de Consumentenbond Claimservice opgericht. Gedupeerde consumenten kunnen zich daar aanmelden voor de actie. Ben jij al aangemeld bij ConsumentenClaim of de Consumentenbond? Dan hoef je je niet opnieuw aan te melden.
Kom ik in aanmerking voor de beeldbuisclaim?
Je komt waarschijnlijk in aanmerking als je tussen 1996 en 2006 een kleurentelevisie of computerbeeldscherm heeft gekocht die geen LED-, LCD- of plasmascherm heeft. De verboden prijsafspraken zijn gemaakt voor kathodestraalschermen, beter bekend als beeldbuizen.
Wat is een beeldbuis?
Een beeldbuis, ook wel kathodestraalbuis genoemd, is onderdeel van een kleurentelevisie of een computerbeeldscherm. Een beeldbuis vormt signalen om tot een beeld.
Woekerpolisclaim
Wat moet ik doen met mijn huidige woekerpolis?
Je doet er verstandig aan om de zaak niet op zijn beloop te laten. Laat je daarom zo snel mogelijk adviseren door een deskundige zodat je weet wat je in jouw situatie het beste kunt doen.
Wat moet ik doen als ik niet meer alle gegevens heb?
Het beste kun je telefonisch contact opnemen met jouw tussenpersoon of de klantenservice van jouw verzekeringsmaatschappij. Vraag om een kopie van jouw polis en/of andere ontbrekende stukken. Je kunt ook onze voorbeeldbrief gebruiken om stukken op te vragen bij jouw bank of verzekeraar.
Welke merknamen en verzekeraars horen bij elkaar?
Grote verzekeraars werken onder verschillende merknamen. Bekijk hier welke merken en/of partners horen bij de grote verzekeringsconcerns. De verzekeraars worden op het hoogste niveau aangepakt. Dit betekent dat rechterlijke uitspraken en/of overeengekomen regelingen automatisch ook gelden voor alle onderliggende merken. Voorbeeld: Jij bent verzekerd bij Axa. Voor jou is dan de uitspraak tegen en/of de regeling met Reaal van belang.
Voor welke polissen kan ik meedoen?
Bij het registreren kun je de aanbieder selecteren bij wie jij jouw polis(sen) hebt afgesloten. Mocht jouw maatschappij niet op de lijst vermeld staan, stuur dan een e-mail onder vermelding van jouw dossiernummer naar vragen@consumentenclaim.nl.
Wat kost het om mee te doen?
Aanmelden is gratis. Je deelname is op basis van no cure no pay. Alleen als wij resultaat voor je behalen, betaal je ons een percentage over het bedrag. Voor de woekerpolisclaim is het no cure no pay percentage 10%. Als we geen resultaat voor je behalen, dan betaal je niets. Op deze manier loop je geen financieel risico.
Heb ik een woekerpolis?
De kans is groot dat je in het bezit bent van een woekerpolis. Maak gebruik van onze gratis woekerpolischeck en kom er binnen twee minuten achter.
Wat is een woekerpolis?
Een woekerpolis is een financieel product waar je te veel voor heeft betaald. Er worden verschillende vormen van woekerpolissen aangeboden. Kijk voor meer informatie op de informatiepagina van de Woekerpolisclaim.
TikTok claim
Wie kan zich aanmelden?
Iedereen in Nederland kan deze actie steunen. Je moet wel 18 jaar of ouder zijn om je aan te melden. Ben je dat (nog) niet? Vraag dan je ouders/verzorgers om je aan te melden.
Wij zoeken in het bijzonder naar steun van ouders van minderjarige kinderen (kinderen onder de 18 jaar) die gebruik maken of hebben gemaakt van TikTok in de periode na 25 mei 2018. Wij stellen je steun op prijs, zelfs wanneer je niet zelf TikTok gebruikt. Wij willen dat TikTok stopt met zijn handelswijze. En wij gaan compensatie eisen voor de Nederlandse minderjarige gebruikers van TikTok.
Je kunt je gratis aanmelden en ons steunen via het aanmeldformulier via Claimservice. Je hoeft geen lid te zijn van de Consumentenbond.
Hoeveel krijg ik of mijn kind gecompenseerd?
Het is nu nog niet te zeggen of het lukt om compensatie te verkrijgen en hoeveel dat dan zal worden. We vinden dat TikTok met een regeling moet komen die voldoende compensatie biedt voor wat het fout heeft gedaan, en moet stoppen met dit gedrag. Zo nodig zullen we onze eisen via de rechter afdwingen.
Wat kost het om mee te doen aan de claim?
Aanmelden en steunen kost niets. Dit is een bewuste keuze van de Consumentenbond en de Stichting Take Back Your Privacy. Wij willen niet dat de gedupeerden van TikTok geld moeten investeren om hun recht te halen. Bij deelname aan de claim is er sprake van ‘no cure, no pay’:
BPGL Funding I Limited treedt op als financier van de TikTok actie. De financier zorgt ervoor dat de zaak gedaan kan worden op basis van ‘no cure no pay’. Dat wil zeggen dat de financier alleen iets krijgt bij succes, in de vorm van een schikking of een uitspraak.
Als je dus deel neemt aan de claim en er een vergoeding wordt toegewezen, dan heeft de financier recht op 22% van de opbrengst, en een compensatie van de kosten die zijn gemaakt voor de TikTok-actie, waarbij geldt dat financier nooit meer dan 25% kan krijgen van de totale opbrengst. Indien er niets wordt toegewezen, dan krijgt de financier ook niets en moet het de kosten voor lief nemen.
Stichting Take Back Your Privacy is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. TBYP zal dus niet verdienen aan de TikTok actie.
Wie is Stichting Take Back Your Privacy?
De Stichting Take Back Your Privacy is een stichting die zich inzet voor het recht op privacy van mensen in Nederland en daarbuiten. Dit doen zij onder meer door rechtszaken te voeren tegen bedrijven die je rechten schenden. Stichting Take Back Your Privacy is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk.
Wat gaat de Consumentenbond en Stichting Take Back Your Privacy doen?
TikTok schendt de privacyrechten van de gebruikers van de TikTok-app, in het bijzonder de rechten van Nederlandse kinderen (personen jonger dan 18 jaar). Ook maakt TikTok zich schuldig aan oneerlijke handelsprakijken, bijvoorbeeld door te doen alsof de app gratis is, terwijl je er eigenlijk voor betaalt met je privégegevens. TikTok handelt volgens ons in strijd met Europese en Nederlandse regelgeving, omdat de app illegaal persoonsgegevens verwerkt.
De Consumentenbond en de Stichting Take Back Your Privacy (TBYP) vinden dit onacceptabel. Wij voeren daarom actie tegen TikTok.
- Wij willen dat het bedrijf stopt met het onrechtmatig handelen en dat de gedupeerden (gebruikers) een financiële compensatie ontvangen.
- De gegevens die TikTok heeft van minderjarige gebruikers moet het bedrijf verwijderen.
- En TikTok moet een goed systeem invoeren om de leeftijd van gebruikers te controleren.
Kredietclaim
Kan ik met roodstand op een betaalrekening of creditcardrekening ook meedoen aan de kredietclaim?
Ja zeker, je kunt je met roodstand ook aanmelden voor de kredietclaim.
Hoe kan ik gegevens over mijn kredietovereenkomst bij mijn bank opvragen?
Het meest eenvoudige is om te bellen met of een email te sturen aan je bank of kredietverstrekker en een kopie van je contract op te vragen. Je kunt ook gebruik maken van onze modelbrief.
Wat kost het om mee te doen?
Voor de kredietclaim werken we op basis van ‘no cure no pay’. Het ‘no cure no pay’ percentage bedraagt 10% als wij niet hoeven te procederen en 20% als wij wel moeten procederen. Het tweede percentage is hoger, doordat wij extra kosten moeten maken bij procederen.
Waarom werken ConsumentenClaim en de Consumentenbond samen?
ConsumentenClaim en de Consumentenbond werken samen om de krachten te bundelen en een compensatieregeling af te dwingen voor gedupeerden. Daarvoor hebben wij samen de Consumentenbond Claimservice opgericht. Gedupeerde consumenten kunnen zich daar aanmelden voor de actie. Ben jij al aangemeld bij ConsumentenClaim of de Consumentenbond? Dan hoef je je niet opnieuw aan te melden.
Dieselclaim voor beleggers
Wat is de stichting Derdengelden?
Indien van toepassing, zal de financiële afhandeling van jouw zaak worden verzorgd door de Stichting Derdengelden van ConsumentenClaim. Hier zijn voor jou geen kosten aan verbonden. De Stichting bewaakt en controleert de afrekening met de tegenpartij en verzorgt de afrekening tussen jou en ConsumentenClaim. De Stichting is onafhankelijk en kan alleen na jouw akkoord bedragen doorbetalen.
Waarom wordt mij gevraagd om een akte van cessie te ondertekenen?
Deze akte van cessie is nodig om via ons mee te kunnen doen met de collectieve procedure in Duitsland. Hiermee voorkomen wij dat jij vooraf kosten moet maken. In de akte is verder geregeld dat wij ons verplichten om het resultaat uit de collectieve procedure aan jou over te maken (onder aftrek van onze fee).
Waarom procedeert ConsumentenClaim in Duitsland?
In Duitsland bestaat er een speciale collectieve procedure voor gedupeerde beleggers (een zogenaamde Kapmug-procedure). ConsumentenClaim sluit zich net als andere (grote) Duitse partijen aan bij deze procedure. Wij verwachten dat deze procedure de grootste kans op succes biedt.
Ik heb opties. Kan ik ook aan de claim meedoen?
Wij raden aan om je vrijblijvend aan te melden. Wij houden je dan middels nieuwsbrieven van de ontwikkelingen op de hoogte. Zodra de claim ook wordt opengesteld voor opties dan krijg je daar bericht van.
Om welke periode gaat het?
Indien jij aandelen Audi, Porsche of Volkswagen had op 18 september 2015 nabeurs dan kan je meedoen met de claim.
Wat is mijn schade?
Fortisclaim
Tot wanneer kan ik een claim indienen?
Aanmelden voor de Fortisclaim is niet meer mogelijk. De termijn om een claim in te dienen sloot op 28 juli 2019.
Hoe kan ik mijn claim aantonen?
Een groot aantal banken heeft in augustus en september 2018 een gestandaardiseerd overzicht naar hun klanten gestuurd. Met dit overzicht kun je jouw claim aantonen. Beschik je niet meer over de benodigde bewijsstukken? Neem dan contact op met je bank. Een overzicht met telefoonnummers van een aantal banken vind je hier.
Moet ik zelf actie ondernemen om de schadevergoeding te ontvangen?
Als je bij ons bent aangemeld, dan heb je inmiddels van ons een instructiebrief ontvangen. Hierin staat wat je moet doen om jouw schadevergoeding te ontvangen.
Hoeveel bedraagt mijn compensatie?
Je kunt je vergoeding aflezen in onderstaand schema.
Indien jij je voor 31 december 2014 bij ons heeft aangemeld, ben je een ‘actieve claimant’ en kom je in aanmerking voor een extra vergoeding. Deze extra vergoeding bedraagt 25% bovenop de basisvergoeding.
Dit overzicht geef een indicatie van de vergoeding en er kunnen geen rechten aan worden verleend. De tekst van de schikkingsovereenkomst van 13 april 2018, zoals gepubliceerd op forsettlement.com, is leidend.
Je kunt eventueel ook gebruikmaken van de calculator op www.forsettlement.com/calculator om een indicatieve berekening van uw schadevergoeding te maken. NB: De definitieve vergoedingen worden vastgesteld na het sluiten van de aanmeldingstermijn (28-7-2019).
Kom ik in aanmerking voor de schikking?
Iedereen die aandelen Fortis in zijn bezit had in de periode van 28-2-2007 t/m 14-10-2008 komt in aanmerking voor de schikking. De vergoeding bedraagt in ieder geval € 0,50 per aandeel met een maximum van € 950,-. U heeft verder recht op een extra uitkering uit hoofde van de schikkingsovereenkomst als u in één of meer van de 3 relevante periodes Fortis-aandelen heeft gekocht of in uw bezit had. Deze periodes zijn van 21-9-2007 t/m 7-11-2007, van 13-5-2008 t/m 25-6-2008 en van 29-9-2008 t/m 3-10-2008. Kijk op www.forsettlement.com voor de complete regeling.