Woekerpolisclaim
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over de woekerpolisclaim? Veel vragen zijn ons al eens gesteld. Deze hebben we met de antwoorden op een rij gezet. Misschien dat jouw vraag er ook tussen staat!
Algemene vragen
Algemene vragen
Een woekerpolis is een financieel product waar je te veel voor heeft betaald. Er worden verschillende vormen van woekerpolissen aangeboden. Kijk voor meer informatie op de informatiepagina van de Woekerpolisclaim.
Met onze woekerpolischecker kun je heel snel zien of je een woekerpolis hebt.
Ontvang of ontving je jaarlijks een waardeoverzicht dat er zo uitziet? Dan weet je ook gelijk dat je een woekerpolis hebt.
Grote verzekeraars werken onder verschillende merknamen. Bekijk hier welke merken en/of partners horen bij de grote verzekeringsconcerns. De verzekeraars worden op het hoogste niveau aangepakt. Dit betekent dat rechterlijke uitspraken en/of overeengekomen regelingen automatisch ook gelden voor alle onderliggende merken. Voorbeeld: jij bent verzekerd bij Axa. Voor jou is dan de uitspraak tegen en/of de regeling met Reaal van belang.
Bij het registreren kun je de aanbieder selecteren bij wie jij jouw polis(sen) hebt afgesloten. Mocht jouw maatschappij niet op de lijst vermeld staan, stuur dan een e-mail onder vermelding van jouw dossiernummer naar vragen@consumentenclaim.nl.
Nee, jouw vordering is niet verjaard. Dit komt omdat de Vereniging Woekerpolis.nl de verjaring collectief heeft gestuit. Als lid van de vereniging profiteer je daarvan. Aanmelden is nog steeds mogelijk.
Aanmelden is gratis. Je deelname is op basis van no cure no pay. Alleen als wij resultaat voor je behalen, betaal je ons een percentage over het bedrag. Voor de woekerpolisclaim is het no cure no pay percentage 10%. Als we geen resultaat voor je behalen, dan betaal je niets. Op deze manier loop je geen financieel risico.
Ja zeker, in al deze gevallen kun je meedoen met de claim. Er moet dan geen sprake zijn geweest van een afstand van recht.
Je kunt je als erfgenaam ook aanmelden voor de claim. Ben je zelf al aangemeld? Dan kun je in je eigen dossier de polis van de overledene daar toevoegen. Via vragen@consumentenclaim.nl laat je ons weten dat je als erfgenaam meedoet. Vergeet daarbij niet om je dossiernummer te vermelden.
Het komt vaak voor dat een verzekeraar een branchegenoot overneemt. Bij voorkeur registreer je dan de polis twee keer, onder beide namen van de betrokken verzekeraars. Bij de afhandeling van de claim vergemakkelijkt dit het proces. Beschik je nog maar over de gegevens van één verzekeraar? Dan registreer je alleen die gegevens. Dit is voor deelname aan de claim geen probleem.
Veel verzekeraars zeggen dat jouw polis geen woekerpolis is, terwijl dat wel het geval is. Met onze woekerpolischecker kun je heel snel zien of je een woekerpolis hebt.
Over het aanmelden
Over het aanmelden
Zodra wij jouw dossier hebben bekeken en wij daartoe aanleiding zien, vragen wij aanvullende gegevens bij je op. Indien wij stukken van jou nodig hebben, verneem je van ons om welke stukken dit gaat en op welke wijze wij deze stukken van jou willen ontvangen. Tevens raden wij je aan om voor iedere polis een stuitingsbrief te sturen. Als jij je hebt geregistreerd dan hoef je alleen een stuitingsbrief naar jouw tussenpersoon toe te sturen. Wij hebben namelijk collectief al de verjaring gestuit richting alle aanbieders.
Aanmelden met een polis van Allianz is niet meer mogelijk. Op 27 juni 2017 hebben wij met Allianz een akkoord bereikt over een tegemoetkomingsregeling. Onder deze regeling vallen ook polissen van Abbey Leven, FinLife, Royal Nederland Levensverzekering, Universal Leven en Zwolsche Algemeene.
Aanmelden met een aandelenleaseproduct is ook niet mogelijk. Dit is een ander product en géén woekerpolis. Voorbeelden hiervan zijn de Winstverdriedubbelaar van Dexia en een Vliegwiel of Sprintplan van Aegon.
Voor sommige producten van Fortis Groeivermogen loopt een aparte claim. Je kunt je daar hier voor aanmelden.
Nee, dit is niet nodig. Jouw vordering op de verzekeringsmaatschappij is niet verjaard. Dit komt omdat de Vereniging Woekerpolis.nl de verjaring collectief heeft gestuit. Als lid van de vereniging profiteer je daarvan. Aanmelden is nog steeds mogelijk.
Het is ook niet nodig om een stuitingsbrief te sturen naar de tussenpersoon bij wie je je woekerpolis hebt afgesloten. Alleen indien je elke 5 jaar sinds je bekend bent geworden met je vordering op de tussenpersoon een stuitingsbrief hebt gestuurd, heeft het zin om dit te blijven doen.
Je doet er verstandig aan om de zaak niet op zijn beloop te laten. Laat je daarom zo snel mogelijk adviseren door een deskundige zodat je weet wat je in jouw situatie het beste kunt doen.