Televisie-claim van start

Kocht je tussen tussen 2013 en 2018 een Samsung televisie of een televisie van een ander merk? Dan heb je mogelijk te veel betaald en heb je recht op compensatie. Laat ons voor je opkomen en meld je gratis aan via Consumentenbond Claimservice, ons samenwerkingsverband met de Consumentenbond.

Meld je gratis aan voor de Televisie-claim

Wat is het probleem?
Van 2013 tot 2018 zette Samsung winkeliers onder druk om televisies niet onder een bepaalde prijs te verkopen. Samsung controleerde actief of verkopers zich aan deze afspraken hielden. Samsung verstoorde de marktwerking met zijn prijsafspraken. Hierdoor waren de prijzen van concurrerende televisiemerken ook onnodig hoog. Daardoor betaalde je als consument 12% teveel voor een televisie, met uitschieters tot wel 29%. De totale schade bedraagt naar schatting meer dan 500 miljoen euro. 

Wie kan er meedoen?
Heb je tussen 9 januari 2013 en 7 december 2018 in Nederland een televisie gekocht bij een (web)winkel, dan heb je recht op compensatie. Dat geldt ook voor consumenten die een televisie van een ander merk dan Samsung kochten.

Wat gaan wij eraan doen?
ConsumentenClaim is in samenwerking met Stichting Consumenten Competition Claims en de Consumentenbond, een claim gestart tegen Samsung.
Hiermee willen wij bereiken dat Samsung consumenten compenseert voor de schade door verboden prijsafspraken.  

Aanmelden
Laat ons voor je opkomen. We helpen je graag. Klik hier om je gratis aan te melden via Consumentenbond Claimservice.

Onderwerpen in dit artikel
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Kom je ook in aanmerking?

Claim? Doe de check!

Je kent ons misschien wel van: