Goed nieuws! Samen met de Consumentenbond en Omroep Max hebben we een compensatieregeling kunnen treffen met Schiphol.
Consumenten die dit jaar tussen 23 april en 11 augustus hun vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol, kunnen hun schade claimen bij Schiphol.
Via www.schiphol.nl/compensatie kun je jouw compensatieverzoek rechtstreeks indienen. We raden je aan dit zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval vóór 30 september 2022. Daarna kan je je niet meer aanmelden.
Vergoeding
Schiphol vergoedt de kosten voor het omboeken van een vlucht of een nieuw vliegticket en andere aantoonbare kosten die je hebt gemaakt. De regeling geldt ook voor reizigers die helemaal niet meer op reis gingen door het missen van hun vlucht. Of die op een andere manier dan per vliegtuig hun bestemming bereikten.
Vergoedingen die je al op een andere manier hebt ontvangen of kosten die je zelf had kunnen voorkomen, vergoedt Schiphol niet.
Geannuleerde vluchten
Een luchtvaartmaatschappij kan om verschillende redenen vluchten annuleren. Niet elke annulering kwam door de drukte van Schiphol. Hoewel wij ons daar ook nadrukkelijk voor hebben ingezet, is Schiphol niet bereid om de gevolgschade te vergoeden van de vluchten die geannuleerd zijn door de luchtvaartmaatschappijen zelf. Schiphol heeft toegezegd alle compensatieverzoeken serieus te bekijken. Wij raden je daarom aan – ook als je twijfelt of je wel voor compensatie in aanmerking komt – alsnog je claim in te dienen bij Schiphol.