Uit gelekte e-mails blijkt dat de Europese Commissie in 2012 al op de hoogte was van het gesjoemel met diesels. Lees meer
Nu.nl, gepubliceerd op 20 oktober 2016
Uit interne documenten blijkt dat directeur Winterkorn al sinds juli 2015 op de hoogte was van het gesjoemel met dieselsoftware. Lees meer
Nu.nl, gepubliceerd op 26 september 2016
Volkswagen heeft opnieuw extra geld gereserveerd om de gevolgen van het dieselschandaal mee te betalen. Er gaat nog eens € 2,2 miljard in de pot.
Financieel Dagblad, gepubliceerd op 20 juli 2016
De Volkswagen-top was al jaren op de hoogte van de sjoemelsoftware in verschillende Volkswagens, maar hield bewijsmateriaal bewust achter. Lees meer
NRC, gepubliceerd op 19 juli 2016
In de Verenigde Staten moet Volkswagen al in totaal ruim 15 miljard dollar betalen aan compensatie voor gedupeerde Volkswageneigenaren. Lees meer
Nu.nl, gepubliceerd op 28 juni 2016
Volgens Bafin, de Duitse financiële waakhond, was het hele bestuur van Volkswagen op de hoogte over de gevolgen van het dieselschandaal voordat op 22 september naar buiten werd getreden. Daarbij hebben zij niet tijdig openheid van zaken gegeven. Lees meer
Nu.nl, gepubliceerd op 21 juni 2016
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) gaat achterhalen of naast Volkswagen ook andere fabrikanten hebben gesjoemeld met dieselmotoren. Lees meer
EenVandaag, gepubliceerd op 11 mei 2016
Door het gesjoemel met de dieselmotoren raakt Volkswagen nu zelf ook in de finnaciële problemen. Lees meer
RTL Nieuws, gepubliceerd op 28 april 2016
In de VS krijgt Volkswagen ruim een maand extra de tijd om een voorstel op tafel te leggen met een oplossing voor het sjoemelen met de software van dieselmotoren.
Aftersales, gepubliceerd op 25 maart 2016
De Duitse beurswaakhond Bafin doet momenteel onderzoek naar overtredingen van Volkswagen. Zo had het bestuur beleggers direct moeten informeren over de sjoemelsoftware-affaire. Naar verwachtingen zal het onderzoek van Bafin nog enkele maanden in beslag nemen. Lees meer
Reuters, gepubliceerd op 18 januari 2016
66 institutionele beleggers zijn voornemers om Volkswagen in Duitsland voor de rechter te slepen. Dit doen zij om compensatie af te dwingen voor de verliezen op hun investeringen. Lees meer
RTL Nieuws, gepubliceerd op 18 januari 2016