Archief 2015

Maatregelen NS tegen overvolle treinen
Nadat ConsumentenClaim de NS heeft gesommeerd om maatregelen te nemen tegen de overvolle treinen, maakte de NS bekend de volgende maatregelen te nemen: Oude treinen blijven langer doorrijden, de verhouding tussen eerste- en tweedeklaszitplaatsen wordt aangepast, onderhoud wordt deels uitgesteld en er worden extra bussen ingezet. Lees meer

Volkskrant, gepubliceerd op 23 december 2015

Schadeclaim tegen de NS
De NS krijgt tot de kerst om met een voorstel te komen de overvolle treinen aan te pakken. ConsumentenClaim heeft al bijna 8.000 meldingen van gedupeerde reizigers binnengekregen. Directeur Stef Smit licht het toe op Radio EenVandaag. Lees meer

Radio EenVandaag, gepubliceerd op 11 december 2015

Namens 7500 reizigers dient ConsumentenClaim klacht tegen NS in
Duizenden treinreizigers klagen de NS aan. ConsumentenClaim komt voor deze gedupeerden op en sommeert de NS. Lees meer en bekijk hier de toelichting op het NOS Journaal (start min. 3.55).

AD en NOS, gepubliceerd op 10 december 2015

Na een week 6.600 aanmeldingen voor NS-Claim
De klachten over de NS blijven binnenstromen bij ConsumentenClaim. Na een week hebben zich al reeds 6.600 gedupeerden gemeld. Lees meer

Tros Radar, gepubliceerd op 7 december 2015

Opinie Voor Beter OV class action NS-Claim
Rikus Spithorst, oprichter Voor Beter OV, deelt zijn visie over de NS-Claim. 
Lees meer

Voor Beter OV, gepubliceerd op 7 december 2015

Ruim 5.000 reizigers melden zich bij NS-Claim
ConsumentenClaim heeft binnen een week ruim 5.000 meldingen gekregen van gedupeerde treinreizigers. Lees meer

Telegraaf, gepubliceerd op 4 december 2015

Duizenden aanmeldingen voor NS-Claim
Binnen een dag zijn er al duizenden reizigers die zich hebben aangemeld bij de NS-Claim voor schadevergoeding wegens de overvolle treinen. Lees meer
Bekijk hier de toelichting op het RTL Nieuws.

RTL Nieuws, gepubliceerd op 30 november 2015

Massaclaim tegen NS
Naar aanleiding van de klachten die binnenkwamen vanwege drukte in de treinen, onderzoekt ConsumentenClaim de mogelijkheid om een claim neer te leggen bij NS. Lees meer

BNR Nieuwsradio, gepubliceerd op 30 november 2015

Claims Volkswagen door heel Europa
Directeur ConsumentenClaim geeft een update en toelichting over de Dieselclaim.Lees en luister meer

BNR Nieuwsradio, gepubliceerd op 9 november 2015 

Zaken doen met Stef Smit, ConsumentenClaim
Dieselclaim, woekerpolissen, fraude met biologische ham; het komt allemaal aan bod tijdens Zaken doen met Smit Smit bij BNR.
Luister het hier terug op BNR Nieuwsradio

BNR Nieuwsradio, gepubliceerd op 16 oktober 2015

Dit is de Dag: De strijd om de woekerpolis

Zaterdag 10 oktober brengt het reportageprogramma ‘Dit is de dag’ de strijd om de woekerpolis in beeld. Verslaggever en woekerpolisgedupeerde Henk Valk laat zijn eigen zaak door ConsumentenClaim beoordelen en brengt in beeld wat er fout is gegaan en wat je eraan kunt doen. Hij doet verslag tot in de rechtszaal. 
Kijk ‘Dit is de Dag’ terug op NPO 2.

NPO, gepubliceerd op 10 oktober 2015

'Gedupeerde VW-beleggers kunnen schade claimen'
ConsumentenClaim start voor gedupeerde Volkswagen-beleggers de Dieselclaim. Volkswagen heeft beleggers niet tijdig geïnformeerd over de fraude met haar dieselmotoren. Na de bekendwording van de softwaremanipulaties verloor Volkswagen een aanzienlijk deel van haar beurswaarde. Hierdoor leden beleggers schade. Beleggers met aandelen Volkswagen, Porsche en/of Audi kunnen op basis van no cure no pay meedoen met de claim. Lees meer
Luister hier de toelichting van directeur Stef Smit terug op BNR nieuwsradio. 

Nu.nl en BNR, gepubliceerd op 29 september 2015

Geld terug voor Philips TV
Het Europees Hof heeft op 9 september 2015 de boete die eerder aan Philips was opgelegd voor deelname aan het beeldbuiskartel in stand gehouden. Dit opent voor gedupeerden de weg naar schadevergoeding. Uit onderzoek van ConsumentenClaim is gebleken dat iedereen die tussen 1996 en 2006 een televisie of computermonitor met een beeldbuis heeft gekocht door verboden prijsafspraken circa 10% teveel heeft betaald. ConsumentenClaim heeft contact met de Consumentenbond over juridische vervolgstappen. Lees meer

Radar, gepubliceerd op 10 september 2015

Compensatiegeld Aegon Koersplan blijft op de plank liggen
Uit onderzoek van ConsumentenClaim blijkt dat tot op heden 3 á 4 honderdduizend Koersplan-gedupeerden nog geen beroep hebben gedaan op de compensatieregeling 2014 van Aegon. Hoewel de gemiddelde vergoeding uit hoofde van de regeling maar enkele honderden euro’s bedraagt, raadt ConsumentenClaim gedupeerden aan om dat geld niet te laten liggen. Tot 16 augustus 2015 is het nog mogelijk om de compensatie online aan te vragen. Naast Koersplan geldt de regeling ook voor een serie vergelijkbare producten van Aegon zoals het Mixplan, Vermogensplan en Fiscaal Voordeelplan. Lees meer enluister hier de toelichting op BNR.

Telegraaf, gepubliceerd op 29 juli 2015


ConsumentenClaim geeft toelichting op ontwikkelingen woekerpolisdossier
Op 15 april 2015 besteedde de Tweede Kamer aandacht aan het woekerpolisdossier in het Algemeen Overleg. ConsumentenClaim en de Vereniging Woekerpolis.nl waren hierbij aanwezig. Directeur ConsumentenClaim, Stef Smit, is blij met de politieke aandacht. Daarnaast geeft hij een toelichting op de aankomende uitspraak van het Europees Hof. Beluister zijn toelichting op BNR Nieuwsradio. 

BNR Nieuwsradio, gepubliceerd op 15 april 2015

Cashen met je woekerpolis. Kan dat?
Onze nieuwe radiocommercial trekt veel aandacht. Editie NL maakte er een item over. Aan het woord komen Stef Smit van ConsumentenClaim en Hanneke de Vries, een woekerpolisgedupeerde die zich onlangs bij ConsumentenClaim heeft aangemeld. Kijk hier de uitzending terug.

Editie NL, gepubliceerd op 23 januari 2015 

Nuon verzet zich tegen verhoren getuigen
Dinsdag 6 januari 2015 werd het verweerschrift van Nuon door de rechtbank Amsterdam behandeld. Nuon probeert te voorkomen dat haar managers over de Natuurstroomaffaire aan de tand worden gevoeld. Nuon haalde bijna € 180 miljoen aan extra inkomsten binnen voor Natuurstroom. Daarvoor zouden extra investeringen in duurzame energie worden gedaan. Nuon kan daar geen bewijs voor leveren. Bronnen binnen Nuon zeggen dat het geld naar de afdeling marketing ging. De rechter doet uiterlijk 31 januari 2015 uitspraak.

FD, gepubliceerd op 7 januari 2015