Archief 2014

Woekerpolistrukendoos van verzekeraars 
In het artikel van de Geldgids brengt de Consumentenbond twaalf trucs van verzekeraars naar voren uit het woekerpolisdossier. Waaronder het door ConsumentenClaim ontdekte Crashrisico. Dit artikel verscheen in de Geldgids (december 2014) van de Consumentenbond: Lees meer 

Geldgids, gepubliceerd op 5 december 2014 

ConsumentenClaim over 'De Verleiders: door de bank genomen'
Jurist bij ConsumentenClaim, mr. S.T.J. Zuurbier, laat zijn licht schijnen over het theaterstuk 'De Verleiders' waar alle onderdelen van de bankensector aan bod komen. Van de bankiers en de tussenpersonen tot de particulieren die de dupe zijn geworden. Simon Zuurbier herkent de verhalen van gedupeerden. Lees meer

 
De Volkskrant, gepubliceerd op 8 november 21014

Uitspraak Europese Hof geeft claimclubs vermoedelijk nieuwe munitie
Half december volgt de uitspraak van het Europese Hof inzake een individuele woekerpoliszaak tegen Nationale-Nederlanden. De commissie van beroep van Kifid heeft besloten deze uitspraak af te wachten en de lopende zaken op te schorten. Indien het Hof het advies van advocaat-generaal E. Sharpston opvolgt, heeft dit niet alleen grote gevolgen voor Nationale-Nederlanden, maar ook voor andere verzekeraars. Lees meer

Volkskrant, gepubliceerd op 16 oktober 2014

ConsumentenClaim daagt Nuon voor de rechter
ConsumentenClaim heeft een verzoekschrift bij de rechtbank ingediend om de hoofdrolspelers bij Nuon in de Natuurstroomaffaire onder ede te kunnen horen. Eerder berichtte het Financieele Dagblad hier over: ruim 86 miljoen aan extra inkomsten ging naar de afdeling marketing die het geld gebruikte voor de werving van grijze stroom klanten. Lees meer

Financieele Dagblad, Nu.nl, gepubliceerd op 6 oktober 2014

Vakantieveilingen verwijdert Koop-nu-knop vergoedt klanten 
Na kritiek van ConsumentenClaim over de rechtmatigheid van de koop-nu-knop heeft Vakantieveiligen de koop-nu-knop verwijderd. Daarnaast geeft zij aan het aankoopbedrag te vergoeden aan alle klanten die via deze knop een aankoop hebben gedaan en niet tevreden zijn over het aankoopproces. Lees meer

Nu.nl, gepubliceerd op 26 september 2014

Onrechtmatige verkoop door Vakantieveilingen.nl 
Via de website van Vakantieveilingen.nl worden op onrechtmatige wijze producten verkocht. ConsumentenClaim heeft vastgesteld dat de koop-nu-knop op de website niet voldoet aan de wettelijke eisen. Bezoekers van de website zitten na het - al dan niet per ongeluk - aanklikken van de knop direct aan de koop vast. De wettelijk verplichte waarschuwingen ontbreken. Klachten van gedupeerden worden door de klantenservice van Vakantieveilingen.nl ten onrechte afgewezen.
Beluister hier de toelichting van directeur Stef Smit op BNR nieuwsradio.

De Telegraaf en BNR nieuwsradio, gepubliceerd op 26 september 2014

Column Erica Verdegaal: Woekerschade claimen loont. En hoe!
Collectief of individueel de verzekeraars aanpakken? Het kan ook allebei. Erica Verdegaal geeft in haar column tips en inzichten. 

Erica Verdegaal, gepubliceerd op 6 september 2014

Achter gesloten deuren worden woekerpoliszaken volop geschikt

In het artikel van de Geldgids brengt de Consumentenbond naar voren dat woekerpolisgedupeerden op bepaalde voorwaarden hoge vergoedingen uitgekeerd hebben gekregen in hun individuele procedure.

Geldgids, september 2014

Meer dan 1000 aanmeldingen Fortisclaim
Binnen een week na de opening van de Fortisclaim meldden zich al meer dan 1.000 mensen bij ConsumentenClaim. Naast het grote aantal aanmeldingen uit Nederland komt ongeveer 15% uit België, maar er zijn ook aanmeldingen uit Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Opvallend is het relatief grote aantal aandelen per gedupeerde van gemiddeld 1.100. In totaal zijn dat er nu al meer dan 1,1 miljoen. ConsumentenClaim heeft Ageas inmiddels namens haar klanten aansprakelijk gesteld. Lees meer

Tros Radar, gepubliceerd op 7 augustus 2014

ConsumentenClaim start massaclaim tegen Fortis
Consumentenclaim biedt gedupeerde Fortis-beleggers op basis van no cure no pay mee te doen aan een massaclaim tegen Ageas, de rechtsopvolger van Fortis. Directe aanleiding is de uitspraak van het gerechtshof Amsterdam van 29 juli 2014. Daarin stelde de rechter vast dat het bestuur van Fortis beleggers heeft misleid. ConsumentenClaim biedt als enige partij beleggers de mogelijkheid om zonder betaling vooraf mee te doen aan de claim. Lees meer en luister meer.

Nu.nl en BNR Nieuwsradio, gepubliceerd op 1 augustus 2014 

Woekerpolisdossier: succes is in zicht
Met behulp van ConsumentenClaim startte de Vereniging Woekerpolis.nl collectieve procedures tegen Nationale-Nederlanden en Aegon. Ab Flipse, voorzitter van de verenging, verwacht dat het woekerpollisdossier in 2015 opgelost is. Lees meer

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 13 juni 2014

ConsumentenClaim stelt Albert Heijn aansprakelijk voor vleesfraude
Albert Heijn is door ConsumentenClaim aansprakelijk gesteld voor de fraude met biologische ham. In de periode juni tot en met oktober 2012 werd door toeleverancier VION/Encebe gewone ham omgekat tot biologische ham. Hierdoor belandden circa 100.000 pakjes frauduleuze ham in de winkels. Deze week werd VION door de tuchtrechter voor deze fraude veroordeeld. ConsumentenClaim is van mening dat klanten die zijn misleid hun geld moeten terugkrijgen.

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 18 april 2014

Verslaggever zoekt confrontatie met SNS-directeur
Volkskrant-redacteur Toine Heijmans is één van de gedupeerden in de woekerpolis-affaire. De verzekeraar SNS Reaal hield 4.800 euro in van zijn inleg op zijn woekerpolis. Hiervoor kreeg hij 88 euro compensatie, wat veel verontwaardiging opleverde. Hij is niet de enige die geen genoegen neemt met de compensatie. Vereniging Woekerpolis.nl daagt de verzekeraars collectief voor de rechter. Ook ConsumentenClaim is op zoek naar ongerechtigheden in dit soort polissen. Lees meer

Volkskrant, 5 januari 2014