ConsumentenClaim in het nieuws

Hof verklaart Fortisschikking algemeen bindend
Ageas heeft enkele details voor gedupeerde aandeelhouders bekendgemaakt in navolging van de algemeen verbindendverklaring van de Fortisschikking door het Gerechtshof Amsterdam op 13 juli 2018. De Belgische krant 'De Tijd' heeft 13 vragen en antwoorden over de schikking opgesomd. Lees meer

De Tijd, gepubliceerd op 20 juli 2018

Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten
Samen gaan we de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Hiervoor is een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice. De nieuwe onderneming gaat de strijd aan met banken, verzekeraars en multinationals die consumenten duperen en compensatie onthouden. Claimservice gaat op 11 juli 2018 van start met de lancering van de website www.claimservice.nl. Lees meer

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 11 juli 2018

Ook Tele2 moet een klant de kosten van 'gratis' telefoon vergoeden
Tele2 moet een klant alle kosten terugbetalen die die klant heeft gemaakt voor een 'gratis' toestel. ConsumentenClaim had een rechtszaak aangespannen over het afgesloten all-in-telefoonabonnement, en heeft nu gewonnen. De betreffende Tele2-klant krijgt € 320,- voor zijn LG Nexus 5 wat destijds de nieuwwaarde van het toestel was. Verder werd Tele2 veroordeeld in de proceskosten. Lees hier het nieuwsbericht van het AD.

AD, gepubliceerd op 30 mei 2018

T-Mobile moet ‘gratis’ toestel vergoeden
De rechtbank Den Haag heeft geoordeeld dat T-Mobile de kosten van een 'gratis' telefoon, de ten onrechte geïncasseerde termijnen en de wettelijke rente volledig moet terugbetalen. In totaal gaat het om een bedrag van bijna € 1100,-. Volgens de claimorganisatie Consumentenclaim is de uitspraak belangrijk voor de 70.000 claims die er nog liggen voor toestellen die ten onrechte als gratis werden aangeboden. Lees hier het nieuwsbericht van de NOS of de Volkskrant of het AD.

NOS, gepubliceerd op 7 mei 2018

Zitting NS
Op 22 maart 2018 vond de zitting tegen NS plaats. NS moest zich verantwoorden voor drie rechters in verband met de te volle treinen. Alle partijen zijn aan het woord geweest en er wordt over een aantal weken een uitspraak door de rechters gedaan. ConsumentenClaim heeft NS gedagvaard omdat er meer zitplaatsen in de treinen moeten komen en reizigers gecompenseerd moeten worden bij te volle treinen. Lees hier het artikel van de Telegraaf over de zitting. 

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 22 maart 2018

De Nationale Ontwoekerdag
Op 7 maart 2018 vond de Nationale Ontwoekerdag plaats. Consumenten kregen gratis tips over het 'ontwoekeren' van hun woekerpolis. De Nationale Ontwoekerdag is een samenwerking tussen Plus Magazine, de Consumentenbond, ConsumentenClaim, de Vereniging Woekerpolis.nl en MoneyWise. Van de 7 miljoen woekerpolissen die destijds zijn afgesloten, lopen er nog circa 2,8 miljoen. Lees meer.

NRC, gepubliceerd op 8 maart 2018