In gesprek met Willemijn, juridisch medewerkster roladministratie

Wat is jouw taak bij ConsumentenClaim?

“Ik werk op de roladministratie waar we ons vooral bezighouden met alle lopende procedures. Dit doen we voor ConsumentenClaim en Leaseproces, het zusterlabel van ConsumentenClaim. Samen met mijn 2 collega’s doen we de administratie van alle lopende zaken. We zorgen dat alles goed ‘op de rol’ komt te staan. De ‘rol’ is een overzicht van alle stappen in iedere procedure.” 

Kun je iets meer vertellen over jouw achtergrond?

“Na mijn studie aan de Hogere Hotelschool in Maastricht belandde ik in het horecavak. Ik kwam onder meer te werken bij Stayokay en maakte daarna de overstap naar een online webshop voor elektronische artikelen. In beide jobs werkte ik op het klant contact centrum en in de backoffice. Sinds 2,5 jaar werk ik nu bij ConsumentenClaim. Ik koos voor ConsumentenClaim omdat het een maatschappelijk betrokken organisatie is. We zijn er om mensen te helpen. Het idee dat ik daaraan kan bijdragen met mijn werk, vind ik tof.  Dat is waarom ik elke dag met plezier naar mijn werk ga. Ik hou van plannen, organiseren en nauwkeurig werken. Mijn huidige functie voldoet daar volkomen aan. Inmiddels heb ik ook veel juridische kennis opgedaan.”

Beschrijf eens je werkdag?

“Er zijn een aantal vaste werkzaamheden. Ik ben sowieso iedere dag met de rol bezig. Bijvoorbeeld met het aanleveren van stukken, het behandelen van uitstelverzoeken, het contact hebben met landelijke rechtbanken en met onze eigen juristen. Daarnaast verwerk ik ook alle uitspraken van de rechtbank. Dat betekent per week het behandelen van honderden mails. Samen met mijn collega’s op de rol, leid ik dagelijks alles in goede banen.” 

Onderwerpen in dit artikel
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Kom je ook in aanmerking?

Claim? Doe de check!

Je kent ons misschien wel van: