In gesprek met Sebastiaan, Jurist

Wie ben je en wat is jouw functie bij ConsumentenClaim?  

Mijn naam is Sebastiaan en ik ben momenteel werkzaam als senior procesjurist en teamleider bij ConsumentenClaim. In de afgelopen 12,5 jaar heb ik verschillende functies vervuld binnen ConsumentenClaim. Mijn dagelijkse inzet is gericht op het behartigen van de belangen van gedupeerden, onze cliënten, samen met het team.

Kun je een werkdag beschrijven?

Elke dag is anders bij ConsumentenClaim, wat zorgt voor een dynamische werkomgeving waar ik van houd. Over het algemeen zijn wij natuurlijk bezig met het voeren van schriftelijke procedures, onderhandelingen over schikkingen en het bijwonen en begeleiden van geplande zittingen bij de rechtbank. Maar behalve deze werkzaamheden gebeurt er nog zoveel meer.

Wat was voor jou de drijfveer om bij ConsumentenClaim/Leaseproces te komen werken?

Tijdens mijn studie Privaatrecht ben ik bij Consumentenclaim terechtgekomen en startte ik als juridische aanspreekpunt voor onze cliënten op de afdeling klantenservice. Vanuit die functie heb ik de organisatie goed leren kennen en ben ik vervolgens aan de slag gegaan als procesjurist. Waarom ik al zo lang bij ConsumentenClaim werk is een combinatie van factoren. Eén zeer belangrijke factor is dat ConsumentenClaim een professionele organisatie is, met een groot sociaal hart en maatschappelijke betrokkenheid. Ik geloof sterk dat onze organisatie inmiddels ook een publieke functie heeft verworven als bewaker van consumentenrechten. En bieden wij tegenwicht tegen grote organisaties die deze rechten schenden.

Waar ben je het meest trots op?

Met trots durf ik te zeggen dat wij de grootste en succesvolste massaclaim specialist zijn van Nederland. We zetten ons met onvermoeibare toewijding in voor onze cliënten en met succes. Met onze organisatie bestaande uit ontzettend fanatieke juristen ‘winnen’ we het vaak van de grote dure kantoren van banken en verzekeraars. Ja, dat geeft extra voldoening.

Ons ‘no cure no pay’ businessmodel zorgt ervoor dat gedupeerden zich zonder risico bij ons kunnen aansluiten. Dat verlaagt de drempel om mee te doen aan onze claims. En dat is nodig want iedereen moet kunnen deelnemen. Het is misschien een cliché, maar daarmee niet minder waar. Samen sta je sterk(er)!

Neem nu de woekerpolisaffaire. Ruim 10 jaar geleden ging bij ons de eerste collectieve dagvaarding de deur uit en onlangs hebben wij met bijna alle verzekeraars overeenstemming bereikt. Voor alle aangesloten gedupeerden zal dat leiden tot financiële compensatie. En daar doen we het voor.

Onze organisatie speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling in de rechtspraak op het gebied van onder andere de bancaire zorgplicht, rentederivaten en het bestrijden van oneerlijke concurrentie. Deze resultaten laten zien dat ons werk impact heeft op belangrijke juridische kwesties. Kortom er is genoeg om trots op te zijn en draag ik dan ook graag uit. Daarom ben ik sinds enige tijd ook betrokken bij de sollicitatiegesprekken bij ons op kantoor in de zoektocht naar nieuw talent die zich óók voor deze goede zaak wil inzetten. Dus heb je een juridische achtergrond en heb ik je interesse gewekt, schroom dan niet om ons te benaderen. Dat kan via sollicitatie@consumentenclaim.nl

Onderwerpen in dit artikel
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Kom je ook in aanmerking?

Claim? Doe de check!

Je kent ons misschien wel van: