In gesprek met Maily, jurist bij ConsumentenClaim

Kun je ons vertellen hoe je voor het eerst hoorde over ConsumentenClaim en zusterbedrijf Leaseproces en wat je heeft overtuigd om hier te komen werken?

‘’Ik kwam bij de vakbond vandaan en was opzoek naar een nieuwe uitdaging. Ik heb altijd een groot rechtvaardigheidsgevoel gehad en heb mij altijd ingezet voor de op het oog achtergestelde partij. Consumenten kunnen individueel minder goed opboksen tegen grote bedrijven en hebben vaak de kennis, tijd en het geld niet om voor zichzelf op te komen.

Consumenten Claim maakt het mogelijk om op een laagdrempelige manier voor je rechten op te komen. Toen ik de vacature voor procesjurist zag, was ik direct enthousiast. De werkzaamheden en het doel van het bedrijf pasten volledig bij mij en mijn strijdlust om op te komen voor de maatschappelijke belangen.’’

Wat vind je het leukst aan het samenwerken met je collega’s?

‘’Het sparren over ingewikkelde of interessante kwesties. Het is soms tussen de juridische regels doorlezen of een oplossing zien die niemand anders wist te vinden. Vooral het niet opgeven en samen kijken voor passende oplossingen maakt het werken heel veelzijdig en uitdagend.’’

Wat motiveert jou om elke dag opnieuw de strijd aan te gaan voor gerechtigheid?

‘’De tevreden cliënten en het uitleggen van ingewikkelde juridische teksten in begrijpelijke taal. Daar doe je het uiteindelijk voor. Als je weer een zaak positief hebt afgerond en de client kan vertellen dat zij de volledige schade vergoed krijgen. Dat nieuws breng ik het liefst de hele dag door!

Ik begrijp heel goed dat veel mensen al die ingewikkelde juridische teksten niet begrijpen. Ik zorg er graag voor dat iemand goed op de hoogte is waarom iets zo is. Aan de hand van de juiste regels en een duidelijke uitleg heb ik de cliënten toch geholpen.’’

Als jurist, hoe behartig jij de belangen van onze klanten?

”Door onze specialistische kennis goed in de praktijk te brengen en te kijken naar passende oplossingen. Niet alles is zwart of wit, er zit nog veel tussenin. Dat stukje, daar kijk ik ook graag naar. Ik kijk ook naar de wensen van cliënten en wat daarbij past.  Daarnaast sta ik onze cliënten bij in de rechtbank, geef ik ze het stukje vertrouwen voor hun eigen zaak en help ik ze goed op weg. Dat vind ik belangrijk.”

Wat zijn in jouw ogen één van de grootste misvattingen die consumenten hebben over massaclaimzaken?

”Ik denk dat er op de achtergrond weinig gebeurt. Een claim neemt veel tijd in beslag. Het kan dan voorkomen dat je inhoudelijk niet altijd even veel hoort.

Op de achtergrond zijn wij echter enorm hard aan het werk. Uitzoekwerk, voorbeeld zaken aanbrengen, zorgen dat de vorderingen veilig zijn gesteld. Daar brengen wij niet wekelijks verslag vanuit, maar daar zit de belangrijke en grootste voorbereiding in. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat deelnemers zijn of haar gelijk en schade vergoed kan krijgen.

Wat zou je nog willen meegeven aan onze claimdeelnemers?

Geef niet op! Massaclaims moeten het vaak hebben van de lange adem. Het is zonde als deelnemers eerder op willen geven, omdat het te lang duurt.

Hoe fijn is het juist, dat na jaren strijden, je alsnog in het gelijk wordt gesteld en dat je dan je geld terugkrijgt? Wachten loont en voelt soms zelfs nog een stukje beter als je er hard voor hebt moeten vechten.

Onderwerpen in dit artikel
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Kom je ook in aanmerking?

Claim? Doe de check!

Je kent ons misschien wel van: