GroeiVermogen: hoe Jan en Marie werden misleid 

Investeren in GroeiVermogen. Het beloofde een zonnige toekomst, financiële zekerheid en welvaart. Maar wat als dit alles slechts een illusie blijkt te zijn? Lees hier het verhaal van Jan en Marie, die laat zien hoe een droom veranderde in een nachtmerrie. 

Financiële zekerheid 

Jan en Marie waren een stel van middelbare leeftijd. Zij werkten hard om een sterke financiële basis op te bouwen voor hun pensioenjaren. Ze hadden jarenlang via de VSB bank geld gespaard en waren op zoek naar een manier die hen een comfortabel pensioen zou bieden. Hun gebrek aan financiële expertise weerhield ze er alleen van om de sprong te wagen. Dat was totdat zij hoorden over GroeiVermogen. Toen besloten zij iets anders te doen dan traditioneel sparen.  

De VSB bank  

De VSB bank was een grote aanbieder van GroeiVermogencontracten. De bank was al jarenlang vertrouwd door talloze spaarders. Het leek daarom een veilige keuze voor Jan en Marie. Zij lieten zich op het kantoor van de VSB bank informeren. Samen met de bankmedewerker hebben zij vervolgens het contract afgesloten.  

De VSB bank bleek alleen niet zo betrouwbaar te zijn. Ze hadden hen namelijk niet genoeg geïnformeerd over de risico’s. Jan en Marie waren ineens hun geld kwijt en zaten met een restschuld. Ze probeerden eerst de situatie zelf op te lossen door contact op te nemen met de VSB Bank. Ze hoopten op een uitleg en een passende oplossing. Maar helaas, de bank gaf niet thuis. 

Van succes naar verlies 

Nu zitten zij in een vervelende situatie. De financiële toekomst, die eens zo rooskleurig leek, hing ineens aan een zijden draadje. Jan: “We stopten al ons spaargeld in GroeiVermogen. We zagen er eerst snel de voordelen van in, want ons vermogen leek te groeien. Dat was totdat de aandelenbeurzen onderuitgingen. We wisten van tevoren niet wat dat voor ons zou betekenen, want de bank had hier ons niets over verteld. In één klap waren we onze inleg kwijt en moesten we ook nog eens een schuld inlossen.” 

Meld je aan 

Jan en Marie hebben juridische hulp ingeschakeld en zich aangemeld bij ConsumentenClaim. Zij zet zich in voor gedupeerden om de vergoeding te eisen waar ze recht op hebben.  

Herken jij je in dit verhaal? Dan heb ook jij recht op compensatie.  

Aanmelden kan nog steeds.  

Jouw voordelen van een inschrijving: 

  • Het is gratis
  • Snel en eenvoudig, binnen een paar minuten heb je het geregeld 
  • No-cure no-pay, je betaalt ons alleen als we een vergoeding voor je krijgen 
Onderwerpen in dit artikel
Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief

Kom je ook in aanmerking?

Claim? Doe de check!

Je kent ons misschien wel van: