Hoe zat het ook alweer?
Banken brachten jarenlang te veel rente in rekening voor doorlopende kredieten en het rood staan op de betaalrekening. Terwijl de marktrente voor de banken zelf omlaag ging, hielden zij de rente voor hun klanten gelijk. Zo betaalde je als klant te veel. Een schade die kon oplopen tot duizenden euro’s per krediet. Daarvoor willen we compensatie.
Wat is het laatste nieuws?
ING stuurt opnieuw compensatievoorstellen
ING is begonnen met het sturen van nieuwe compensatievoorstellen. De bank past de voorstellen aan naar aanleiding van een uitspraak in hoger beroep door het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). De regeling is verbeterd en houdt nu rekening met het ‘rente-op-rente-effect’.
Rabobank roept oud klanten op zich aan te melden
De Rabobank biedt (oud-)klanten die een krediet met variabele rente hadden en te veel rente hebben betaald, compensatie aan. Dit geldt ook voor (oud-)klanten van Freo en Fideaal. Producten die onder de compensatieregeling vallen zijn: Doorlopend Krediet, Krediet op Betaalrekening, Rabo Kort Roodstaan, Rabo Studenten Roodstaan en Krediet op Creditcard.
Oud-klanten en nabestaanden van overledenen moeten zich actief aanmelden bij de bank om voor compensatie in aanmerking te komen. Ga daarvoor naar www.rabobank.nl/compensatie-variabele-rente. Ben je nog klant bij de bank? Dan krijg je automatisch bericht.
Compensatieoverzicht per bank
Benieuwd naar het compensatieoverzicht per aanbieder? Bekijk deze dan in onderstaande tabel:

*Deze compensatieregeling is al eerder gestart, maar zonder de rente-op-rente.